Saila_Saarelma_BW1.jpg

TARINA SAILAN TAUSTALLA

Pitkäaikainen kokemukseni liike-elämässä, havahtuminen työelämän hyvinvoinnin heikkenemiseen, oma elämäntilanne ja halu auttaa, saivat tarttumaan uuteen, ehdotettuun haasteeseen.  Uskon että todellinen hyvinvointi on se alue, jossa taloudellinen-, ekologinen- ja sosiaalinen hyvinvointi kohtaavat toisensa.

Kopiokoneiden myyntityö kaupallisten opintojen päätyttyä opetti  maalaistytön kohtaamaan ja käsittelemään ennakkoluuloja, toimihan meitä Suomessa jopa kaksi naispuolista myyntineuvottelijaa. Markkinaosuustaistelu oli kovaa, tuloksien aikaansaamisen helppoudesta ei jäänyt harhakuvia.   Ricoh tuotepäällikkönä sain olla jo teknologiamurroksen ensimmäisessä aallossa mukana, kun erillisistä laitteista siirryttiin dokumenttien hallinnan ratkaisuihin.

Jälleenmyyjäbusinekseen tutustutti  General Electiricin, maailman arvostetuimman yrityksen Eurooppaan rantautuminen. Luovuudelle oli kysyntää, kun ”pienen henkilöauton hintaisille” jääkaapeille rakennettiin jakelutietä. 

Markkinoinnin ja myynnin liitto solmittiin kohdallani, kun sain mahdollisuuden päästä mukaan Nelonen Median haastajaorganisaatioon kasvattamaan tv-markkinaa Suomessa. Uskomattoman mielenkiintoinen ja opettava sähköinen mediamaailma tarjosi vauhdilla muuttuvaa sisältöä elämääni  pitkäksi aikaa.

Näköalapaikka Sanoma konsernin myyntiorganisaatiossa antoi silauksen asiakastyöskentelystä ison konsernin matriisissa, parempaa paikkaa oppia ja havainnoida työelämän muutosten vaikutuksia eri toimialoilla saa hakea.  

Onhan se hienoa jos omien arvojen ja elämänvaiheen muuttuessa, voi  kokemuksellaan ja huippukumppaneiden avulla auttaa organisaatioita,  ja siellä työskenteleviä ihmisiä työssään ja tavoitteissaan.